Utilization of Quizizz Media as A Tool for Evaluation of Mathematics Learning Students of SDI Al-Chusnaini Sukodono
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
This study was conducted to determine the implementation and obstacles in evaluating mathematics learning using the media quizizz for fourth grade students of SDI Al-Chusnaini Sukodono, East Java. This study uses descriptive qualitative research methods. This study describes the implementation and obstacles in evaluating mathematics learning using quizizz media for fourth grade students of SDI Al-Chusnaini Sukodono, East Java.The results of research conducted by researchers through observations and interviews with teachers and fourth grade students of SDI SDI Al-Chusnaini Sukodono, East Java, resulted in data that the evaluation of mathematics learning using quizizz media made evaluation activities fun but not effective because several things, including teachers could not knowing the working process of students when evaluating learning and there are some students experiencing problems related to signals or networks that are less stable.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Copyright (c) 2022 Mela Norma Yuniasti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Aditya, A. E. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Dengan Media Maket Untuk Menghitung Rencana Anggaran Biaya Kelas XI SMK Negeri 3 Surabaya. Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan, 1, 238–245.
Amir M.Z, Z. (2015). Pembelajaran Matematika Menggunakan.
Azrina, N., & Latifah, S. (2020). Analisis Media Pembelajaran Berbasis E-Learning di Masa Pandemi Covid-19 pada Guru SD/MI di Jember. AKSELERASI: Jurnal Pendidikan Guru MI, 1(2), 81–93. https://doi.org/10.35719/akselerasi.v1i2.76 DOI: https://doi.org/10.35719/akselerasi.v1i2.76
Bahri, S., Mutaleb, A., Gunawan, T., & Zainuddin, Z. (2021). Implementasi Game Quizizz Sebagai Media Evaluasi Pembelajaran Daring Menyenangkan Di Masa Pandemi Covid-19. 2021(13), 180–188.
Burhanuddin, M. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning Untuk Mengetahui Hasil Belajar Siswa Pada Materi Menggambar dan Menghitung Rencana Anggaran Biaya Kelas XI TGB. Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan, 1(1), 1–23.
Guru, P., Dasar, S., Nahdlatul, U., & Surabaya, U. (2021). Jurnal basicedu. 5(5), 3109–3116. DOI: https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i5.1288
Henukh, A., Astra, M., Lipikuni, H. F., & Uskenat, K. (2020). Penilaian Formatif Berbasis Quizizz Pada Mata Kuliah Fisika Dasar Pada Masa Covid-19. Musamus Journal of Science Education, 3, 1–001. https://doi.org/10.3572/mjose.v3i1.3515
Irwan, I., Luthfi, Z. F., & Waldi, A. (2019). Efektifitas Penggunaan Kahoot! untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Pedagogia : Jurnal Pendidikan, 8(1), 95–104. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v8i1.1866 DOI: https://doi.org/10.21070/pedagogia.v8i1.1866
Masfirah. (2018). Penerapan Media Maket Menggunakan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Pada Kompetensi Menggambar Konstruksi Beton Bertulang Untuk Rencana Anggaran Biaya. Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan, 2(2), 1–6.
Mulyati, S., & Evendi, H. (2020). Pembelajaran Matematika melalui Media Game Quizizz untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika SMP. GAUSS: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 64–73. https://doi.org/10.30656/gauss.v3i1.2127 DOI: https://doi.org/10.30656/gauss.v3i1.2127
Purba, L. S. L. (2019). Peningkatan Konsentrasi Belajar Mahasiswa Melalui Pemanfaatan Evaluasi Pembelajaran Quizizz Pada Mata Kuliah Kimia Fisika I. Jurnal Dinamika Pendidikan, 12(1), 29. https://doi.org/10.33541/jdp.v12i1.1028 DOI: https://doi.org/10.33541/jdp.v12i1.1028
Rahma Istifadah. (2018). Dampak Pengguanaan Handphone terhadap Perilaku Peserta Didik di SMA Piri Kecamatan Jatiagung Kabupaten Lampung Selatan. UIN Raden Intan.
Rulyansah, A. (2022). Pelatihan Pengembangan Soal HOTS dengan Memanfaatkan Quizizz untuk Guru Sekolah Dasar Pedesaan. Indonesia Berdaya, 3(1), 165–172. DOI: https://doi.org/10.47679/ib.2022195
Setiawati, S. (2021). Penggunaan Quizizz sebagai Media Penilaian pada Perkuliahan Daring Santy Setiawati. Implementasi Merdeka Belajar Di Masa Pandemi Covid-19: Peluang Dan Tantangan, 1, 626–629.